Belföld

Hogyan viselkedjünk egy karácsonyi céges buliban?

Hogyan viselkedjünk egy karácsonyi céges buliban?

A szokásos év végi karácsonyi céges buli izgalmas és szórakoztató esemény lehet, ahol a munkahelyi és a személyes élet összeér. Ahhoz, hogy ne érezzük utólag kellemetlenül magunkat, és kifejezetten szívesen gondoljunk vissza az eseményre, fontos néhány alapszabály betartása.
5 tipp, mire figyeljünk a céges karácsonyi buliban!

 

Sokan szoronganak az év végi karácsonyi céges bulik miatt, mert vagy egész egyszerűen nem is tartoznak a személyiségükhöz az ilyen események, vagy csak úgy érzik, tökéletesen kell viselkedniük, hiszen ott lesznek a vezetők is, akiktől sok minden függhet, például bérfejlesztés vagy akár előléptetés.
Ráadásul az év utolsó heteiben jellemzően nagyon sok olyan határidős feladatot is le kell zárni, amely fokozott stresszt okoz a munkavállalóknak és a vezetőknek egyaránt.
Mindezek mellett pedig ilyenkor már mindenki kezd készülni a családi karácsonyra is, ajándékvásárlás, élelmiszer-beszerzés, programok egyeztetése stb. Ezek pedig további feszült helyzeteket okozhatnak.

Mindenesetre azért szögezzük le, a céges karácsonyi partik akár jól is alakulhatnak, hiszen végre:

  • nem kell munkáról beszélgetnünk a kollégáinkkal,
  • jobban megismerhetjük egymást, ami nagyobb bizalmi kötődést alakíthat ki egymás között,
  • nemkülönben pedig a munkáltató költségén ehetünk-ihatunk, szórakozhatunk! 

 

1. Evés-ivás a céges karácsonyi bulin: inkább mértékkel!

A karácsonyi vacsora ideális alkalom arra, hogy lazuljunk és élvezzük az ételt és az italokat. Azonban érdemes óvatosnak lenni az alkoholfogyasztással, hogy elkerüljük a kellemetlen helyzeteket. A kontrollálatlan őszinteség a kollégákkal vagy a vezetőkkel ugyanis nem biztos, hogy építő jellegű lesz…

Ügyeljünk arra, hogy ne essünk túlzásokba, és figyeljünk az evés-ivás tempójára. Az alkohol mellett mindig igyunk egy-egy pohár vizet is, hogy frissen és tisztán tartsuk magunkat.

 

2. Inkább ne szakmázzunk a céges bulin!

Bár a céges buli jó alkalmat nyújt a kollegákkal való kötetlen beszélgetésekre, érdemes óvatosan kezelni a szakmai témákat. Ez azonban nem a megfelelő idő a munkahelyi problémák megvitatására vagy a projektek részletezésére. Inkább keressünk könnyedebb, szórakoztató témákat, amelyek jó hangulathoz vezethetnek.

És bátran jelezzük ezt a vezetőink részére is, akik esetleg megfeledkezhetnek arról, hogy a céges karácsonyi események a kötetlen, baráti, kollegiális alkalmak helye, nem a munkahelyi kibeszéléseké.

 

3. A szakmáról tényleg semmit!

Bár vonzó lehet a kötetlen hangulat, tényleg érdemes távol tartanunk magunkat attól, hogy bármiféle munkahelyi diskurzusba keveredjünk, pláne kezdeményezzünk. A buli hangulatában könnyű túlzásokba esni, például ígéreteket tenni vagy éppen nagyobb szívességeket kérni. Fontos megérteni, hogy a céges buli nem a munkahelyi tárgyalások színtere. Kerüljük el az olyan ígéreteket, amelyeket nem tudunk teljesíteni, és ne kérjünk olyan szívességeket, amelyek kellemetlenséget okozhatnak.

 

4. Ő szinte őszinte?! Vigyázzunk a megfogalmazásainkkal!

Az alkohol könnyen oldhatja a nyelvünket, de érdemes megőrizni a józan eszünket. Kerüljük az olyan beszólásokat, amelyek sértőek vagy kellemetlenek lehetnek mások számára. A jó humor mindig jól jön, de fontos, hogy minden viccünk tiszteletteljes és elfogadható legyen.

Persze előfordulhatnak olyan elszólások, amelyek bántóak lehetnek mások számára, azonban – figyelve a józanságunkra – azonnal elnézést kérve, gyorsan túl lehet lépni a kellemetlen helyzeten.

 

5. Az utolsó kapcsolja le a villanyt?

Bár fontos, hogy élvezzük az időnket a céges bulin, érdemes időben távoznunk. A túl hosszú jelenlét nem csak fárasztó lehet, de növeli az esélyét a kellemetlen helyzeteknek is. Hagyjuk, hogy a buli emlékezetes legyen pozitív értelemben, és búcsúzzunk el kulturáltan, ha érezzük, hogy kezdenek elfáradni az emberek.

A karácsonyi céges buli remek alkalmat kínál a csapatösszetartásra és az együttlét örömére. Azonban érdemes odafigyelni arra, hogy a buli emlékezetes maradjon pozitív értelemben, és tovább erősítse a munkahelyi kapcsolatokat.

Fotó: Freepik